28 Şubat 2014 Cuma

Anlatımlı Çizme Tipi Diz Altı Çorap Yapımı

İki Şiş ile Çorap Yapımı


Beş şiş kullanmayı bilmeyen ya da sevmeyen takipçi dostlarım, sitemde bulundular ince ince :-) dolayısı ile ben de onlra düşünerek bir tane iki şiş ile yapılabilecek bir çorap yapımını anlatmak istedim. Hem yapımı kolay hem de ayakta çok şık duran bir çorak, benzerleri internette var, ben de denemek istedim. Gerçekten de kullanışlıymış. Tavsiye ediyorum.





Gerekli Malzemeler;


  • Flora Çorap ipi
  • 3 numara şiş
  • 1 adet yün iğnesi

Gerekli Örgü Bilgisi ve Seviyesi;


  • ilmek atmak
  • düz örgü
  • ters örgü
  • ilmek arttırmak
  • ilmek eksiltmek
  • ilmek kesmek/bitirmek


 Yapılışı;


Tek şiş üzerine 100 ilmek atılır.

2 ters, 2 düz lastik örülür (20 sıra)

Haraşo örgüye geçilir.

Örgünün burun kısmını oluşturmak için örgünün sadece bir tarafından her bir haraşo sırasında bir ilmek kesilir.

7 ilmek kesildikten sonra, kesilen 7 ilmek her bir haraşo sırasında birer ilmek olarak tekrar arttırılır. İlmek sayısı tekrar 100 ilmek olmalıdır.

Çorabın burun kısmını oluşturacak 'v' şeklindeki kısmı yün iğnesi ile çorabın ters tarafından dikilir

Çorabın geri kalan kenarlarına ikişer zincir çekilerek batılarak biritler oluşturulur. Daha sonra ister ipi burgu yaparak ya da zincir çekerek yapılan biritlerin içinden çaprazlama geçirerek bağlanır. 





Yazımı beğendiyseniz daha fazla kişinin bu bilgiden faydalanabilmesi için lütfen paylaşın ve yorumlarınızı bırakın. 

Unutmayınız ki bu blog enerjisini sizlerin değerli yorum ve beğenilerinden almaktadır. Destekleriniz benim içim çok değerlidir.

HobiKeyfiniz Daim Olsun

Sevgi ve Saygılarımla

Elif (Nam-ı Diğer HobiKeyif)

4 yorum:

  1. Çok güzel bir model gerçekten. Mini Elbise altına çok şık duruyo.evde benim gibi elbise giyenlerdenseniz tam size göre bir model.renk renk yapıplabilir.çok basit yapıma sahip. Ellerine saglık elif abla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim imrencim :-) evet hem yapımı kolay hem de şık duruyor :-) haklısın, sevgiler

      Sil
  2. Ellerinize sağlık çok güzel...
    Blogunu sevdim, takibe alıyorum. Bana da beklerim. Sevgilerle...
    www.neclasolen.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Necla Hanım, ilginize ve değerli yorumunuza çok teşekkür ederim. Ben de bloğunuzu göz attım, harika çalışamlarınız var, incelemek için daha fazla zamana ihtiyacım var, detaylı okumam lazım, pek renkli ve enerji dolu, tebrik ediyorum, başarılarınızın devamını diliyorum. ilerleyen zamanlarda görüşmek umuduyla. sevgiler, elif

      Sil