3 Ekim 2013 Perşembe

Alize Kolay Örgü Tekniği

Kolay Örgü Tekniği

Merhabalar Sevgili Hanımlar,

Dün evimiçinhersey'in sahibesi sevgili Juliette Koc'un yayımlamış olduğu 'Kış Geldi' isimli yazısını okuduğumda harika örgü ev aksesuarlarının bu yıl çok moda olduğunu öğrendim.  Ben de bunlardan ilham alarak bugün Kadıköy'deki yüncüleri gezdim dolaştım. Harika ipler aldım. Bunlar ile ilgili önümüzdeki günlerde çok şirin çalışmalar ile sizinle olacağım.

Juliette'nin takipçilerinden kendimesaklamam blogunun sahibesi Nilüfer Hanım kalın ip bulmak istediğinden bahsetmişti. Ben de bugün kadıköy'e gittiğimde bir araştırma yaptım. Pek çok çeşit ve markada kalın ipler olduğunu gördüm. Kendisine kısa bir mesaj atmıştım ama şuan sorusunu detaylı olarak yanılıyor olacağım.

Pek çok yüncü esnaf var elbette ama ben bugün bir kez daha işini bilen ve seven bir esnaf ile tanıştım. 'Rüya Yün'ün sahibi Kadir Bey kırk yıldır bu işte olduğunu ve bu sektörün artık ölmeye yüz tuttuğundan bahsetti. Çok üzüldüm. 

Eskiden tabi ihtiyaç için yapılan örgü işleri şimdi sadece hobi amaçlı olarak yapılıyor. Bu da sektörün ve bu işi meslek edinmiş küçün esnafın hayatta kalmasını zorlaştırıyor. 

Yerlerden tavanlara kadar yünler ile dolu bir dükkan, ben kendimi kaybettim. Rüya Yün'ün açık adresi ve telefonunu yazımın sonunda sizler ile paylaşıyorum. Yün ihtiyacı ve arayışında olan kişiler için mutlaka gidilmesi gerekli bir yer. 

Havalar soğumaya başladı, hatta bugün atkı bere takılabilecek kadar soğuk idi hava. Artık kışlık örgülere başlamanın tam zamanı. Örgü stres atmak için harika bir hobi. Tabi birçok kişi gerek vakitsizlikten gerekse de örgü tekniklerini çok iyi bilemediklerinden bu işlerden uzak kalmayı tercih edebiliyorlar. 

Sizler için bu işi en kolay hale nasıl getirebileceğimi düşünürken, geçen yıl öğrendiğim bir örgü tekniği aklıma geldi. Bu teknikte şiş, tığ ya da herhangi başka bir aparat kullanılmıyor. Parmaklarınız ve kollarınızı şiş gibi kullanarak harika şallar, atkılar, battaniyeler örmeniz mümkün. Üstelik çok kısa sürede fazla zaman ve emek gerektirmeden bunu yapabilirsiniz.


Görsel hafıza ve görsel öğrenmenin gücüne inanan biri kişi olarak sizler ile bir seri U-tube videosu paylaşıyorum. Bunlar Alize Yünlerinin You tube üzerinden yayımladığı videolar. Ben sadece derlemesini yaptım. Umarım hoşunuza gider. Eğer bu videolardan ilham alarak bir çalışma yaparsanız lütfen benimle paylaşın.

ALİZE'nin geçen yıl sezonunda piyasaya sürdüğü ve çok rağbet gören BIG BANG ve COUNTRY iplikleri için kolay ve harika örgü tekniklerinin anlatıldığı bu videoda, şişe ihtiyaç duymadan yapılan parmak ve kol örgüleri ile, şiş kullanarak yapılan, sökmeli örgü tekniklerini ayrıntılı olarak izleyebilirsiniz.

Bu teknikler sayesinde ipliğin kalın ve hacimli yapısı ortaya çıkıyor ve yaptığınız atkı ve şapkalar yumuşacık bir yapıda oluyorlar. Bu pratik örgü teknikleriyle hem kendinize hem de sevdiklerinze renk renk ve çeşit çeşit armağanlar hazırlamak hem çok hızlı ve hem de çok keyifli olacak.



Alize Big Bang ve Country için Kolay Örgü Tekniği videosuna ulaşmak için lütfen tık'layınız.


Alize Big Bang Parmak Örgü Tekniği videosuna ulaşmak için lütfen tık'layınız


Alize Big Bang ile Kol Örgü Tekniği Videosuna ulaşmak içim lütfen tık'layınız.


ALİZE Big Bang ve Country İle Şişle Yapılan Sökmeli Düz Örgü Tekniği Videosuna ulaşmak için lütfen tık'layınız



Örgü Keyfiniz Daim Olsun

Elif

Rüya Yün İletişim Bilgileri: 
Ekşioğlu Kardeşler İş Hanı
Osmanağa Mahallesi
Kadıköy
Tel: 0216-4187836
Cep:0535-3167747

Tarif: Rıhtım cddesinden Boğaya çıkan yol üzerinde sağ kolda McDonalds'ı gördüğünüz sokaktan sağa girin. Sol tarafta Ekşioğlu kardeşler iş hanını göreceksiniz. Hana girince alt kata inin, sağınızdaki ilk dükkanda Kadir Bey'in Rüya Yünlerini göreceksiniz.

3 yorum:

  1. Videoları inceledim ne şık şeyler yapmışlar öyle. bu kış bir kaç parça da ben örsem diye çok heveslendim. ne dersin yapsam mı acaba :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Neden olmasin Juliette'cigim, hem cok vakit de gerektirmiyor. Keyifli olabilir. :-)

      Sil